Nässla & Stardust

Den 28 februari kl 15.15 föddes Stardust, vikt 128 g. Han var kattunge nr 2. Nässla gick hela natten utan värkar och åt mat och drack lite vatten och verkade tillsynes må bra. På morgonen den 1 mars kände jag bara att jag måste åka iväg till veterinären även om Nässla verkade pigg. Röntgen bild togs och där kunde veterinären se att det fanns minst 2 st foster kvar i Nässlas mage. Eftersom Nässla inte hade några värkar så tyckte veterinären att Nässla skulle snittas. Under tiden väntade vi i väntrummet och efter ett tag kom en av personalen ut och förklarade att det inte gick att rädda Nässlas livmoder då den vridigt sig runt 3 ggr och det hade blivit för mycket vävnadsskador på livmodern. Har aldrig tidigare hört någut liknande men till svar på min undran fick jag att den ev entuella orsaken till vridningen kan ha varit starka värkar. Någon som varit med om liknande får jätte gärna höra av sig till mig! Kattunge nr 1 somnade in, utan förklaring 2 dygn gammal. Vi är jätte glada över Stardust. Idag hade han dessutom fått ögon :) och vågen stannade på 254 g. Han har en stadig och enligt mig bra viktökning, vilket givetvis betyder att Nässla har mjölk. Nässla är en super mamma tar hand om sin "lilla pojk" :) Jag är glad att Nässla har återhämtat sig bra efter kejsarsnittet och att hon fått igång mjölken också ordentligt. Vill också säga TUSEN TACK till Yvonne S*My Friend NFO som hjälpt mig med hemsidan och hjälpt mig att använda nya ftp-programmet + allt annat :) Ha en fortsatt bra dag o glöm inte att komma tillbaka igen snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback